Thursday, March 14, 2013

Reveal courses under allied health science :)

Assalamualaikum :)

     Dear readers.Lepas reveal course aku haritu,aku baru perasan yang aku terlupa gilos untuk terang lagi detail mengenai setiap program under course aku tu.Dah aku sendiri baru nak google kan,ginilah rupa dia.Ouh lagi satu,sesiapa yang tak baca lagi entri haritu,klik sini -> aida gagah perkasa .Dan aku tak terang secara detail tau dekat sini.Aku just terangkan secara kasarnya jelah.Nak detail,sila jumpa face to face dengan aku.Hew hew.Dan perkara yang paling PENTING sekali,CORRECT ME IF I'M WRONG :)

1.Sarjana Muda Radiografi dan Pengimejan Diagnostik (Kepujian)

     Bidang ni berkaitan dengan x-ray sebenarnye.Mostly orang akan ingat sesiapa yang bekerja under bidang ni akan banyak bermain dengan radioaktif dan terdedah dengan bahaya.Dan seterusnya,memendekkan usia kita.OMG! O.O..Sebenarnya tak pun,bukannya terdedah 100% dekat radioaktif tu.Dan sebabnya,bukannya kita bermain doplohempat jam dengan xray itu.kan kan? So janganlah anda risau okay.Bidang ini dijamin selamat,insyaAllah.

2.Sarjana Muda Audiologi (Kepujian)

     Bidang yang satu ni pulak lebih kepada pendengaran.Plus lebih kepada mulut dengan hidung.Short form dia; ear,mouth and nose.Dia sepatutnya sekali dengan speech-language tapi disebabkan masalah tertentu,UIA hanya menawarkan audiologi alone (setakat nilah).Dan UIA baruuu je nak wujudkan course speech pathology tu.So nanti kira package lah kalau ambil bidang ni.Not bad huh? And btw,sesiapa budak cfs yang berminat dengan course ni,sila pergi ke blog ni Senguin Audiologist sebab dia banyakkk share info mengenai audiologi.Cool cool.

3.Sarjana Muda Dietetik (Kepujian) 

     Ni takpayah explain lebih.Cukup dengan satu perkataan je nak explain dia; PEMAKANAN.paham tak? paham tak? Ni berkaitan dengan nutrisi dan pemakanan.So kalau aku ambil bidang ni dan kahwin nanti,akan bahagialah suami dan anak-anakku sebab semua jadi slim dan sihat je.(gatal dow aku ni ==') btw,kata satu perkataan je nak explain? Cakap lebat.

4.Sarjana Muda Optometri (Kepujian)

     Hah yang ni nampak sangat kelasss okay.Berkaitan dengan mata.Nanti akan main bedah mata dan sebagainya.Nampak cool sangat sesiapa yang ambil bidang ni.That's it.

     Ok itu sahaja yang dapat aku ulaskan.Nak lebih,sila google sebab i pun tadaa tau sangat uuu.I tengah galak gilos bertanya dekat orang-orang yang ada pengalaman ni.Harap banyakkan bersabar dekat orang-yang-bakal-ditanya tu.Nak bagi pelempang ke penendang ke,bagilah.Janji korang jawab soalan aku.

Till we meet again.
Adios!


BGM: A thousand miles by Boyce Avenue


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...