Friday, November 30, 2012

Bila Simcard Celcom buat hal.

Assalamualaikum :)

     Holla guys!Aku hangin betullah.Simcard celcom aku buat hal (kantoi pakai celcom).Tak pernah hayat dia buat masalah.Can you imagine bila buka lock keypad dekat handset tu tetibe terkeluar perkataan 'SIMCARD REGISTRATION FAILED' ?Mesti macam bengang giler kuasa 10 Megawatts kan?

     Then bila aku call celcom center,dia cakap yang simcard aku maybe dah tercalar.Then aku tergamam.Then aku tanya,macam mana boleh tercalar sedangkan aku tak buka pun cover fon dekat belakang tu.Then dia cakap boleh je tercalar tanpa buka cover fon tu sebab bla bla bla.(means aku tak faham langsung apa operator tu cakap).Yang paling aku faham,dia cakap just pergi ke cawangan celcom,tukar simcard baru TANPA BAYARAN sebab aku dah pakai nombor ni lebih setahun.


macam takde gaya calar pun kan?

kenalah isi borang dulu untuk tukar simcard.

leceh.haha

tadaa.dapat simcard baru.yea yea.

     Aku sayang simcard lama tu sebab warna dia macam cantik.Tu je.haha.Tapi bila tukar ke simcard lain ni,tetiba kena charge RM10 hinggit pulak dengan alasan aku tukar dekat cawangan celcom kecik,free hanya dekat syarikat besar dia.Ada pulak macam tu kan??

     Till we meet again :)
Adios!





8 comments:

NUR AYNIE said...

tak adilll...kata free...call balik celcom centre mintak balik rm10 :P

Eiqa Almond said...

eiqa x sure la klu cara nie berkesan ke tak, baru nk suruh awk ambik pemadam awak gosok2x dekat cip dia tuu. Kadang2x kalau memory card eiqa x boleh detect dekat card reader, eiqa selalu buat macam tu.

Tapi awk dah beli yg baru pulak, ehhee

Aida.Ohno said...

@nur aynie.kan?free-free je duit rm10 terbang.apalah malang nasib.

Aida.Ohno said...

@eiqa almond.ala boleh ya cara tu?dulu bila kad atm saya tak boleh guna,pegawai bank buat macam tu jugak.alahaiii.

MaMa Rey said...

adeh..geram juga ye..kena charge juga

Mimie said...

membohong celcom nih

Aida.Ohno said...

@mama rey.tulah pasal.duit encik abah juga yang terbang.hihi

Aida.Ohno said...

@mimie.lain kali saya kena lebih berhati-hatilah nampaknya.berani betul celcom ni nak tipu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...